Din webbläsare stödjs tyvärr inte. Vänligen uppdatera till en nyare version. Kombispel.se stödjer de senaste versionerna av Google Chrome, Firefox, Safari och Internet Explorer 11 och framåt.

Meny

Min sida

Frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig.

Hur rättar jag min lott?

Längst upp i menyn på hemsidan hittar du en orange knapp med texten Rätta din lott!. Klicka på knappen för att logga in och rätta din lott. Du hittar dina inloggningsuppgifter i ditt lottbrev du får från Kombispel.

På sidan Mina lotter ser du dina aktuella lotter och är din lott inte rättad klickar du på knappen mitt på lotten för att starta dragningen. Har du flera lotter kan du klicka på den blå knappen Snabbrättning för att rätta alla lotter på en gång.

Hur väljer jag vinst?

För att välja vinst loggar du in, antingen via Rätta din lott eller via Min sida i toppen av menyn på hemsidan. Har du inte rättat din lott ännu, börja med det och sen kan du välja vinst. Från vinstdagen har du fyra dagar på dig att välja din vinst.

Hur köper jag fler lotter?

Vill du öka dina chanser att vinna och köpa ytterligare lotter? Du kan välja mellan våra lotter i Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet. Välj det lotteri som passar dina drömmar bäst.

Jackpott och Vinstregn

Fyra fredagar per år får du möjlighet att vinna kvartalets Jackpott eller i vårt stora Vinstregn. När du har loggat in kan du enkelt se dina andelar på Jackpotten och Vinstregnet.

Var hittar jag aktuell dragningslista?

Du hittar aktuell dragningslista under Mina sidor, Mina lotter. Det finns en länk till dragningslistan längst ner på sidan. Dessutom finns en länk till aktuell dragningslista i menyn till vänster.

Är Kombispels vinster skattefria?

Ja, alla vinster är skattefria.

Måste jag rätta min lott för att få min vinst?

Nej, vi har vinstbevakning och kommer skicka din vinst direkt hem till dig, därför riskerar du aldrig att missa en vinst. Om du rättar din lott får du möjlighet att välja en annan vinst inom fyra dagar från vinstdagen.

Hur betalar jag mina lotter?

Du väljer om du vill betala dina lotter med faktura eller Autogiro. Betalar du via faktura tillkommer en fakturaavgift på 25 kronor. Väljer du Autogiro betalar du ingen fakturaavgift. Här kan du ansöka om Autogiro. Fyll i dina uppgifter i blanketten och skicka in till oss så hjälper vi dig.

Vad gör jag om jag missat sista betalningsdag?

Om du har missat sista betalningsdatum, som är förfallodagen på din faktura, kan du kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig.

Jag har ansökt om Autogiro. Ska jag betala med det vanliga inbetalningskortet eller inte?

Det kan ta upp till tre veckor innan ditt Autogiro är aktivt. Fram tills ditt inbetalningskort saknar summa och är märkt med Autogiro betalar du som vanligt.

Vad händer om jag betalar och ni hinner dra beloppet via Autogiro samtidigt?

Om dubbel betalning skett tillfaller en av betalningarna er inför nästa spelomgång.

Hur går dragningen till?

Dragningen görs via ett dataprogram. Där finns tusentals olika slumpfrön. Lotteriinspektionen drar ett slumpfrö som vi sedan använder för att få fram en dragningslista. För att säkerställa att det blir rätt måste Lotteriispektionen sedan godkänna den slutliga dragningslistan. Inga dragningar får göras utan Lotteriiinspektionens närvaro.

Vem är Kombispels kontrollant?

Lotteriinspektionens kontrollant heter Patrik Gustavsson. Lotteriinspektionen är den myndighet som ger Kombispel tillstånd att anordna spel och lotterier. Vårt nuvarande tillstånd gäller till den 31 december 2017 för våra prenumerationslotterier. Läs mer om Lotteriinspektionen här.

Vem äger Kombispel?

Förmånstagare och ägare till Kombispel är Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU).

Hur byter jag lösenord?

Klicka på "Min sida". Ange ditt kundnummer eller e-postadress som användarnamn om du har en e-postadress registrerad. Ange ditt lösenord och gå till "mina uppgifter". Har du glömt ditt lösenord? Har du en e-postadress registrerad klickar du på "Återställ lösenord" och ett nytt lösenord skickas till din angivna e-postadress. Har du ingen e-postadress registrerad hos, kontakta kundservice så hjälper vi dig.

 

 

Nu kan vi resa vart vi vill!

Läs mer

Jag fattar inte att det är sant!

Läs mer

Det här är den bästa dagen i mitt liv!

Läs mer

Allt över en miljon är bonus!

Läs mer