Allmänna villkor

Här hittar du information och allmänna villkor för deltagande i Kombispels lotterier Kombilotteriet, Drömreselotteriet, Motorlotteriet, Extralotteriet och Glädjelotten.

Allmänna villkor för deltagande i våra lotterier

2024-02-13

Förmånstagare

Kombispels lotterier arrangeras  av Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP), Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU) och S-kvinnor till förmån för ideell verksamhet. 

Spellicens och tillsyn

Kombispel står under Spelinspektionens tillsyn och våra lotterier bedrivs med licenser beviljade av Spelinspektionen.

Spelinspektionen är den myndighet som säkerställer att lotterier, kasinospel och annan spelverksamhet i Sverige utövas lagligt, säkert och tillförlitligt. Spelinspektionen bevakar konsumenternas intressen och ska även medverka till att minska riskerna för de sociala skadeverkningar som spelande kan medföra.

Spelinspektionen
Postadress: Box 199, 645 23 Strängnäs
Telefonnummer växel: 0152-650 100
spelinspektionen.se/

Villkor för prenumeration 

Prenumeration

Prenumerationen innebär att du får nya lotter/nya skraplottspaket hemskickade varje månad tills du aktivt kontaktar kundservice och avslutar din beställning. För att spela hos oss är åldersgränsen 18 år och du måste vara bosatt i Sverige, vara en fysisk person och inte ha skyddade uppgifter.

Lotter i Kombilotteriet, Drömreselotteriet, Motorlotteriet och Extralotteriet 

Ditt lottnummer skickas ut i samband med att den första dragningen du är med i startar. Ditt lottnummer finns, efter inloggning, tillgängligt på kombispel.se från och med den första dragningsdagen. Du behåller samma lottnummer månad efter månad under din prenumeration. Vill du byta lottnummer kontaktar du kundservice.

Vinster i Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet 

När du vinner en varuvinst värd 250 kr har du möjlighet att välja mellan olika vinstval.  Enklast gör du det på Min sida på kombispel.se men du kan också kontakta kundservice. Vinstvalet måste vara utfört senast tisdagen efter vinst. Varuvinster värda 250 kr skickas hem utan kostnad, under förutsättning att vi har ett för dig unikt mobilnummer (i annat fall blir vinsten en Kombilott och en Extralott). Vid vinst från 1 000 kr kontaktar vi dig och sätter in pengarna på ditt konto. Om uppgift om kontonummer saknas skickar vi hem en utbetalningsavi. Sista vinstutlämningsdag är tre månader efter avslutad spelperiod. 

Vinster i Extralotteriet 

Vid vinst värd 100 kr kan du välja mellan kontantvinst och 2 Extralotter. Väljer du kontantvinst sätts pengarna in på ditt konto. Om uppgift om kontonummer saknas skickar vi hem en utbetalningsavi. Vid vinst från 1 000 kr kontaktar vi dig och sätter in pengarna på ditt konto. Sista vinstutlämningsdag är tre månader efter avslutad spelperiod. 

Vinster i Glädjelotten

Vinster upp till och med 1 000 kr löses in hos Pressbyrån och ATG-ombud. Har du vunnit mer än 1 000 kr ska vinstlotten skickas i rekommenderat brev tillsammans med dina kontaktuppgifter till följande adress:

Glädjelotten
113 94 Stockholm

Glädjelottens högvinst

För att vinna högsta vinsten på Glädjelotten ska symbolen “Högvinst” skrapas fram tre gånger på lotten. För att fastställa vinstbeloppet för högvinsten tillämpas en fördelningsdragning. Det innebär att vinnaren får delta i en separat dragning med chans att vinna från 600 000 kr upp till 5 000 000 kr. (Om den vinnande lotten för deltagande i Glädjelottens högvinst innehas av en anställd eller en styrelseledamot inom A-lotterikoncernen, eller en medlem i samma hushåll som denne, uppgår den högsta vinsten för dennes deltagande i fördelningsdragningen till 600 000 kr.)

Information om vinstbelopp

Vinstbelopp kan kommuniceras till lottköparen på olika sätt. Om vinstbelopp som informerats om skiljer sig mot de uppgifter som lagrats i spelsystemet, gäller uppgifterna i Kombispels spelsystem.

Fakturabetalning

Lotten/lotterna ska vara betalda senast på fakturan angivet förfallodatum. Vid försenad betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr. Väljer du att betala med Autogiro, e-faktura eller kort sparar du in fakturaavgiften på 25 kr, som annars tillkommer vid varje fakturering. 

Förskottsbetalning

Det finns kunder i Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet som betalar sina lotter i förskott. Då tillkommer ingen fakturaavgift. 

Om inbetalt belopp inte täcker hela lottbeställningens värde kommer endast det antal lotter som pengarna räcker till att delta i följande spelomgång. Den äldsta lottbeställningen prioriteras; om flera lotter är lika gamla kommer en av lotterna att väljas slumpmässigt. Det är därför angeläget att alltid kontakta kundservice om man vill förändra sin prenumeration.

Saknas pengar på kontot när det är dags för betalning är du inte med i spel.

Autogirobetalning

Autogiro innebär att vi drar kostnaden för prenumerationen från ditt konto varje månad. I din ansökan om Autogiro, som du enklast gör på kombispel.se/autogiro/ anger du från vilket konto kostnaden ska dras. När din ansökan är godkänd framgår det tydligt på fakturan. Saknas pengar på kontot när det är dags för betalning får du en påminnelse. Du kan, genom att kontakta kundservice, när som helst avsluta ditt Autogiro.

Betalning med kort

När du köper prenumerationen med kort drar vi kostnaden direkt för den första månaden. Därefter dras kostnaden för prenumerationen från ditt kort varje månad. Du kan, genom att kontakta kundservice, när som helst avsluta återkommande betalning på ditt kort. Om ditt kort slutar gälla eller betalning ej kan ske tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr.

Du kan, via Min sida, även betala enstaka fakturor med kort. 

Betalning med Swish

Du kan betala din prenumeration med Swish. När du köper prenumerationen drar vi direkt kostnaden för den första månaden. Därefter skickar vi en faktura till dig som du betalar på valfritt sätt.

Du kan, via Min sida, även betala din faktura med Swish. 

Uppsägning eller ändring av prenumerationen

Du säger upp nästkommande lott genom att kontakta Kombispels kundservice. Detta måste ske senast på fakturans förfallodag om vi ska hinna avsluta lotten innan nästa spelomgång startar. Utebliven betalning eller avslut av Autogiro, e-faktura eller kort gäller ej som uppsägning. Om du vill ändra i din prenumeration gör du också detta genom att kontakta Kombispels kundservice.

Villkor för webbkonto på Kombispel.se

När du blivit kund hos oss kan du logga på Min sida på kombispel.se med Bank-ID. Det är inte tillåtet att logga in på kombispel.se med någon annan persons uppgifter. Du ansvarar själv för att obehöriga inte får tillgång till din inloggningsinformation.

På Min sida kan du bland annat ändra dina kontaktuppgifter, betala dina lotter, se och rätta din/a lott/er samt göra vinstval. 

Personuppgifter och integritet

Kombispel i Sverige AB är personuppgiftsansvarig enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Alla personuppgifter behandlas enligt vår integritetspolicy kombispel.se/integritetspolicy

Spelansvar

Läs mer om riskerna med spel och om vår självavstängning på https://www.kombispel.se/spelansvar/ 

Ändringar i villkoren

Kombispel har rätt att när som helst enligt vår egen bedömning ändra dessa villkor genom att publicera ändringarna här på www.kombispel.se/om-oss/allmanna-villkor/. Eventuella ändringar träder i kraft trettio (30) dagar efter det att de ändrade villkoren publicerats enligt ovan. Ändringar på grund av legala skäl, inklusive myndighetsbeslut, kan komma att träda i kraft tidigare.

Vid väsentliga ändringar kommer du även att informeras om ändringarna innan de börjar gälla.

Genom att fortsätta din prenumeration och/eller genom att fortsätta använda dig av Kombispels tjänster efter det att ändringarna trätt i kraft, accepterar du villkorsändringarna. Om du inte accepterar villkorsändringarna kan du säga upp ditt konto och din prenumeration genom att kontakta Kombispels kundservice via post, e-post eller telefon.

Vid eventuella klagomål

Kontakta vår kundservice om du har några klagomål.

Kombilotteriets kundservice
113 94 Stockholm
telefon: 08-453 54 00, öppet vardagar 08.00–18.00
kundservice@kombispel.se

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt klagomål kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Allmänna Reklamationsnämnden är en nämnd för alternativ tvistlösning.

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

arn.se

För gränsöverskridande e-handel se EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning.